تاریخچه بیت کوین چیست

۱ بازديد ۰ نظر

برای درک پیدایش بیت کوین بهتر است ابتدا با تاریخچه پول آشنا شویم. در جوامع نخستین، انسان های اولیه کالاهای مورد نیاز خود را از طریق تعویض و مبادله کالا با شخص دیگری به دست می آوردندکه این مبادله کالا به کالا مشکلاتی به همراه داشت. مثل عدم تعیین ارزش کالا و عدم وجود واحد معین و همچنین دشوار بودن یافتن طرفین مبادله  که هردو کالای طرف مقابل را نیاز داشته باشند.

در ابتدا بشر برای از بین بردن این مشکلات، کالاهایی را به عنوان کالای واسطه تعیین کرد. به تدریج با گسترش اقتصاد کشورها و تنوع در تولید و الزام یافتن رفع نیازهای بشر دو کالای اقتصادی با ارزش نسبی که مورد تایید عامه باشد ساخته شد که این دو کالای طلا و نقره بوند.پس از اینکه فلزات ارزشمند طلا و نقره کشف شد و انسان اولیه متوجه تفاوت آنها نسبت به کالاهای دیگر به ویژه فلزاتی مثل آهن شد.

پس از این اختراع پول را شاید بتوان به عنوان  یکی از کشفیات شگرفی دانست که توانست مشکلات موجود در مبادله کالاها و خدمات را به کلی برطرف سازد. دلیل اینکه پول‌های کاغذی امروزی یا اعداد و ارقام دیجیتالی حساب‌ بانکی‌تان دارای ارزش هستند به اعتبار دولتی که آن‌ها را چاپ و عرضه می‌کند برمی‌گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.