ارز دیجیتال

۱ بازديد ۰ نظر

با پیشرفت و برجسته‌تر شدن روزافزون فناوری در جهان، معاملات پولی نیز دچار تغییر و تحول شدند. در واقع، در آینده خبری از پولهای کاغذی نخواهد بود و واحد معاملاتی جدیدی جایگزین آنها خواهد شد. وقوع این تحولات با ظهور ارزهای دیجیتال میسر می‌شود. ارز دیجیتال (Cryptocurrency) هر نوع پول یا پرداختی است که فقط به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. این نوع پول، فاقد شکل ملموسی همچون اسکناس بوده و تنها با استفاده از کدهای الکترونیکی در رایانه‌ها قابل نقل و انتقال و مبادله می‌باشد.

ارزهای دیجیتال علاوه بر اینکه فاقد معادل فیزیکی هستند، اطلاعاتی از نهاد سازنده و منتشر کننده خود نیز در دسترس استفاده‌کنندگان قرار نمی‌دهند. در واقع، این ارزها تحت کنترل و دخالت هیچ نهاد یا سازمانی نبوده و از این رو، ماهیتی غیرمتمرکز دارند.
به دلیل آسان بودن روند انجام معاملات، قدرت نقدشوندگی و همچنین امنیت بالای این نوع ارز، استقبال افراد از آنها بسیار خوب بوده است. افراد با استفاده از این ارزها می‌توانند به صورت لحظه‌ای و بدون محدودیت، فرآیند انتقال سرمایه خود را انجام دهند. انواع مختلفی از این ارزها وجود دارد که هر یک کاربرد خاص خود را دارا می‌باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.