تحلیل تکنیکال

۱ بازديد ۰ نظر

حالا که با شش اصل اولیه نظریه داو آشنا شدید بهتر است به سراغ این موضوع برویم که تحلیل تکنیکال نمودار ارزهای دیجیتال به طور کلی چیست؟

تحلیل تکنیکال یک روش و یا بهتر است بگویم ابزاری برای پیش بینی وضعیت احتمالی قیمت‌ها در آینده است.

تحلیل تکنیکال در مسائل مهم اقتصادی، ارزهای دیجیتال و بازار سهام کاربرد فراوانی دارد و به شما دیدگاه عمیقی در مورد اینکه آینده بازار چگونه خواهد بود، می‌دهد. در ضمن تحلیل تکنیکال آن طور که به نظر می‌رسد و یا به شما گفته‌اند ترسناک و پیچیده نیست.

اما باید تحلیل تکنیکال را به‌طور عمیق فرا بگیرید وگرنه می‌تواند مانند چاقوی تیزی باشد که در دست یک فرد مبتدی قرار گرفته است.

وقتی یک تحلیلگر تکنیکال نمودار ارزهای دیجیتالی را مورد بررسی قرار می‌دهد، علاوه بر ابزارهای تحلیلی نیاز است بازه‌های زمانی یا تایم فریم‌ها را نیز در نظر بگیرد. معروف‌ترین بازه‌های زمانی به شرح زیر هستند:

  • نمودار 15 دقیقه‌ای
  • نمودار ساعتی
  • نمودار 4 ساعته
  • نمودار روزانه

انتخاب یکی از این بازه‌های زمانی کاملاً بستگی به نحوه معاملات و خرید و فروش شخص دارد، اما بسته به نوع استراتژی معاملاتی، شما باید تایم فریم مناسب را برای انجام تحلیل قیمت در نمودار ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

دسته‌ای از افراد علاقه دارند که در طول روز معامله خود را تمام کنند و تمام معاملات را یک روزه ببندند. این افراد بیشتر سراغ نمودارهای کوتاه مدت مثل 15 دقیقه‌ای و حتی در برخی موارد خاص 5 دقیقه‌ای می‌روند.

دسته‌ای دیگر از سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند که ارزش پولشان در طی زمان بیشتر خواهد شد و به عنوان صاحبان سرمایه بلند مدت شناخته می‌شوند. این افراد بیشتر از نمودارهای روزانه و یا حتی هفتگی و ماهانه استفاده می‌کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.